Ammattilaisille sallitut tuotteet | Ilotulite.org

Ammattilaisille sallitut tuotteet

Sivuja: [1]   Siirry alas
johku12
Käyttäjä
Info
0
Ammattilaisille sallitut tuotteet « : 30.01.2012 21:55:20 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +4
Ikä: 29
tallennettu
Moi, Kysyisin, että mitä kaikkia tuotteita saa ns ammattilainen tulittaa? Lähinnä että saako tulittaa suurempia kuin suurimmat sallitut raketit esimerkiksi isompia shellejä ja patoja? Mitä lupia tarvitsee siihen että saa itse tehdä esimerkiksi shellejä? Saako suomessa hallussapitää kemikaaleja joita ilotulitteissa käytetään esimerkiksi kaliumkloraattia tai kaliumperkloraattia niin kauan kuin niistä ei muodosta räjähtävää seosta?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, sillä omien shellien valmistus tulevaisuudessa kiinnostaisi. Olen kova näpräämään ja väkertämään kaikkea, joten mietin että miksen ilotulitteita kunhan luvat löytyisivät.
halen
Käyttäjä
Info
0
Vs: Ammattilaisille sallitut tuotteet « Vastaus #1 : 30.01.2012 22:48:22 »

• mies
  • Poissa Poissa
"Pyrotechnician @Suomen Ilotulitus Oy"
Käyttäjien äänet: +14
tallennettu
Moi, Kysyisin, että mitä kaikkia tuotteita saa ns ammattilainen tulittaa? Lähinnä että saako tulittaa suurempia kuin suurimmat sallitut raketit esimerkiksi isompia shellejä ja patoja?
Saa, käytännössä pääasiassa shellejä ammutaan näytöksissä 6" asti, 8" ja sitä isommat on 1.1 -tavaraa jota ei kiinasta saa pihalle. Osa näytöksissä käytettävistä padoista on samoja kuin kuluttajakäytössä, osa taasen isompia tms.
Roomalaiset kynttilätkin siellä 1.2" - 1.75" on suht suosittuja.

Raketteja ei sinänsä näytöksissä ammuta kuin hyvin hyvin erikoistapauksissa.

Mitä lupia tarvitsee siihen että saa itse tehdä esimerkiksi shellejä? Saako suomessa hallussapitää kemikaaleja joita ilotulitteissa käytetään esimerkiksi kaliumkloraattia tai kaliumperkloraattia niin kauan kuin niistä ei muodosta räjähtävää seosta?

Tarvitsee tehtaan, tehtaan vastaavan johtajan, varastot, jne. eli yksityishenkilönä ei mitenkään. Yrityksellekkin erittäin vaikeaa.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, sillä omien shellien valmistus tulevaisuudessa kiinnostaisi. Olen kova näpräämään ja väkertämään kaikkea, joten mietin että miksen ilotulitteita kunhan luvat löytyisivät.

Ikävä kyllä ne on käytännön mahdottomuus :(
Look up to the stars
There goes a rocket, bright red
Flower glittering gold
Sivuja: [1]   Siirry ylös
Rekisteröityneenä käyttäjänä voit osallistua keskusteluun. Ole hyvä ja kirjaudu sisään tai rekisteröidy!

Ilotulite.org jatkaa suomalaisen ilotuliteyhteisön perinnettä. Lue lisää...

Hae sivustolta

Tarkempi haku...