Miten tuet patasi? | Ilotulite.org

Miten tuet patasi?

Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8   Siirry alas
Kimnice *
Ylläpito Jukka Ala-Käkelä
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #90 : 06.11.2011 13:02:24 »

• Poissa Poissa
"Härö"
Käyttäjien äänet: +1300
Ikä: 37
tallennettu
Yleensä olen käyttänyt kahta raskasta pihalaattaa..yksinkertaista ja toimivaa. Viime vuonna huomasin liian myöhään ettei noita ole käytössä joten tein pienimuotoisen McGyver-projektin: Täytin kaksi matalaa laatikkoa raskaalla tavaralla (rikkinäisiä tai muuten käytöstä poistettuja kiintolevyjä ja toiseen laatikkoon meni käytöstä poistettu dvd-soitin :D ). Ei siinä mitään ratkaisu toimi täydellisesti.

Tänä vuonna teen monimutkaisemman telineistön käyttäen hyväkseni porukoitten mökkilaajennuksesta ylijäänyttä puutavaraa. Minun olisi tarkoitus järjestää kaksi ilotulitusta UV:na.
Ilmabommi
Käyttäjä Perfektionisti
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #91 : 06.11.2011 14:40:51 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +75
Ikä: 24
tallennettu
Yleensä olen käyttänyt kahta raskasta pihalaattaa..yksinkertaista ja toimivaa.

Itsekin käytin pihalaattoja jättipatojen tukemiseen. Pysyivät ainakin pystyssä, mutta ainoa ongelma oli laattojen kuljetus ammuntapaikalle. Kyllä siinä lämmin tuli, kun kolalla vedin laattoja takapihalta jäälle, vaikkei matkaa ollut kuin pari sataa metriä. Pienemmät padat tuin lumella, mutta se todettiin melko vaaralliseksi ratkaisuksi: muutamat padat, kuten UFO heiluivat uhkaavasti ampuen joka laakin hieman eri suuntaan. Onneksi yksikään pata ei kuitenkaan kaatunut. Pitäisi kai suunnitella jonkinlainen patateline tulevaksi uv:ksi.
Kimnice *
Ylläpito Jukka Ala-Käkelä
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #92 : 06.11.2011 14:54:59 »

• Poissa Poissa
"Härö"
Käyttäjien äänet: +1300
Ikä: 37
tallennettu

Itsekin käytin pihalaattoja jättipatojen tukemiseen. Pysyivät ainakin pystyssä, mutta ainoa ongelma oli laattojen kuljetus ammuntapaikalle. Kyllä siinä lämmin tuli, kun kolalla vedin laattoja takapihalta jäälle, vaikkei matkaa ollut kuin pari sataa metriä. Pienemmät padat tuin lumella, mutta se todettiin melko vaaralliseksi ratkaisuksi: muutamat padat, kuten UFO heiluivat uhkaavasti ampuen joka laakin hieman eri suuntaan. Onneksi yksikään pata ei kuitenkaan kaatunut. Pitäisi kai suunnitella jonkinlainen patateline tulevaksi uv:ksi.
Onneksi ei tarvinnut vaikeimman kautta oppia, että pakkaslumi ei sovellu tukimateriaaliksi. Pienet padat vaativat erityisen paljon tukemista. Ei riitä ettei pata pääse liikkumaan vaakasuunnassa..nuo padat kun voivat ponnahtaa ylöspäin. Pihalaatat tiukasti kiinni pikkupadan kylkiin, niin ei hievahda. Jättipadat ovat paljon helpompia: Paljon pohjapinta-alaa, paino on jakautunut padan alaosiin tasaisesti..ja sitä painoa on paljon.

1kk päästä voinen aloittaa telineiden teon kun minulla on kaikkien ammuttavien tuotteiden mitat.
Mosse
Käyttäjä
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #93 : 06.11.2011 15:21:05 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +93
Ikä: 27
tallennettu
Itse tuen vain lumella, tai vastaavasti venetsialaisina hiekalla. Isot padat pysyvät pystyssä hyvin, ilman tukemista johtuen padan painosta. Jotkut matalaputkiset padat, esim: Ohjuspatterit ja Wasabi caket pysynyt myös hyvin paikoillaan ilman tukemista. Ainut pata, mitä minulla on koskaan kaatunut on ollut joka vuosi jalokivikaivos ( Silloin se oli nimeltää keskiyön kuningas) Jopa hankeen työnnettynä, niin että vain päällysosa oli näkyvissä, niin rupesi ampumaan  mihin sattuu. Hassua on se, että pata sisältää vain 90g ruutia.
-megaraketti-
Käyttäjä Ylös päin hän yrittää ja katolle hän kiipeää...
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #94 : 29.11.2011 11:36:24 »

• mies
  • Poissa Poissa
"nii olishan se pitäny arvata..."
Käyttäjien äänet: +5
Ikä: 30
tallennettu
Varastossa on 4 isoa tiiliskiveä niillä olen viimevuosina padat tukenu ei pääse vahingossakaan kaatumaan!
hakke92
Käyttäjä
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #95 : 29.11.2011 12:23:01 »

• mies
  • Poissa Poissa
"zombie"
Käyttäjien äänet: +95
Ikä: 28
tallennettu
Ite aattelin tänävuonna rakennella jonkun puukehikon padoille. Vanerilevyyn vaan lautaa kii:) hyvä tulee.
Honas
Käyttäjä
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #96 : 29.11.2011 14:13:20 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: 0
tallennettu
Aikaisempina vuosina olen käyttänyt tiilejä, mutta nyt täytyy ottaa kivenmurikoitakin messiin kun alkaa tiilet olemaan vähissä.
Vain yksi jengi stadista, JOKERIT!
Imot
Käyttäjä
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #97 : 29.11.2011 14:36:59 »

• Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +93
tallennettu
lumella tai sitten telineeseen johon on rakennetu tyylikkäät pata tuet :)
Patasälli
Käyttäjä
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #98 : 04.12.2011 14:56:52 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +60
tallennettu
Lumella, kivillä tai millä vaan mahdollisella mitä ympäristöstä löytyy.
#¤1337¤#
Käyttäjä
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #99 : 04.12.2011 16:19:55 »

• Poissa Poissa
"Musiikkipedagogi, Matematiikan opiskelija"
Käyttäjien äänet: +471
tallennettu
Lunta en käytä juuri koskaan. Tukeminen hoidetaan yleensä tiilillä tai raudan kappaleilla.
"Ammun kun ehdin" -setti 19-20
http://www.ilotulite.org/index.php?topic=19843.0

Rakettimainoksia vuodesta 2001 -
TSEKKAA MAINOSARKISTO! https://drive.google.com/drive/folders/0B6LbFX-bCzIjUmE4Zk9wYWJlczQ
Eko
Käyttäjä Luottomies
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #100 : 06.12.2011 19:42:30 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +135
Ikä: 23
tallennettu
Se on kyl paha ku aina vaan lumella olen tukenut :/. Tänä vuonna pitää kyl hankkia jotai messiin. Jotain... keksiä. Joskus on vihane ville tai kultakaivos kaatunu.
Aasi
Käyttäjä Agitaattori
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #101 : 07.12.2011 12:27:24 »

• mies
  • Poissa Poissa
"Never give up and never stop believing"
Käyttäjien äänet: +52
tallennettu
Tiilillä, kuten näköjään moni muukin. Tukevin, varmin ja helpoin tapa.
Se on mahdotonta, mutta toteutettavissa.
Spexi
Käyttäjä
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #102 : 10.12.2011 21:22:50 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +65
Ikä: 23
tallennettu
Tiilillä olen yleensä padat tukenut!
« Viimeksi muokattu: 21.12.2014 22:59:49 (bhkk) »
thunder123
Käyttäjä
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #103 : 10.12.2011 21:46:44 »

• mies
  • Poissa Poissa
"Jos ostat , osta kunnolla!"
Käyttäjien äänet: +2
tallennettu
Aiempina vuosina ei ole tullut tuettua muuta kun lumella , mutta tänä voisi jonkinlaista keppi/pata telinettä rakennella.. Varsinkaan kun ei ole varmuutta onko lunta uutenavuotena :D
An_dew
Käyttäjä
Info
0
Vs: Miten tuet patasi? « Vastaus #104 : 16.06.2020 14:38:09 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +38
tallennettu
Tiilet / harkot kaikista nopeimpia ja kätevimpiä, ennen kaikkea voi taata että 100% tuki on tällöin. Toki lumellakin voi mutta pitää hyvin tukevasti tampata se lumi tiukasti siihen padan ympärille. Myös hätätilassa muiden ammuttujen patojen raatoja voi käyttää ja sekin tuo hyvin lisätukea.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8   Siirry ylös
Rekisteröityneenä käyttäjänä voit osallistua keskusteluun. Ole hyvä ja kirjaudu sisään tai rekisteröidy!

Ilotulite.org jatkaa suomalaisen ilotuliteyhteisön perinnettä. Lue lisää...

Hae sivustolta

Tarkempi haku...