Uskonnot | Ilotulite.org

Uskonnot

Sivuja: 1 [2] 3 4 5   Siirry alas
Maukka
Käyttäjä
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #15 : 05.12.2006 22:32:17 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +40
Ikä: 28
tallennettu
Itse haluaisin erota kirkosta heti, kun ripari on takana, mutta tulevaisuus on sitten vaarassa. Jos vaikka silloinen aviopuolisoni haluaa kirkkohäät, niin voi voi.  :-\

Niin, mäkin aion erota kirkosta, kun pitää maksaa veroa. ;) Mutta MokkiLumi, ainahan voit liittyä takaisin. :)
MokkiLumi
Käyttäjä
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #16 : 05.12.2006 22:48:30 »

• mies
  • Poissa Poissa
"I reject your reality, and substitute my own."
Käyttäjien äänet: +26
tallennettu
Mutta se voi olla vaikeaa..
High explosives and electricity, Whoo! -Kari Byron

"-16:44:21- (Iluutzima) Jos adminit antaa luvan pistän linkin siihe sytkää minkä ostan
-16:44:54- (Iluutzima) Mokkis: Saako laittaa linkin?"
 Oonks mä jo ihan oikee admin? :>
Chip
Käyttäjä Rakettimies
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #17 : 05.12.2006 23:41:47 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +52
tallennettu
Mutta se voi olla vaikeaa..
Tuttu sano että kirjoittaa vain nimen paperiin niin on takaisin kirkon jäsenenä. Sitten vaikka naimisiin ja taas eroamaan kirkosta  ;D
The Freak
Käyttäjä Tulitefriikki
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #18 : 06.12.2006 00:42:35 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +88
tallennettu
En ymmärrä, miksi ylipäätänsä haluat vapaehtoiselle leirille (riparille) ja sen jälkeen päätät erota kirkosta. Silloinhan riparin käyminen on kuin ilmaa vain, menetät kaikki oikeutesi, jotka olet tuon tuskallisen viikon aikana saavuttanut.

Kun täytät 18-vuotta, voit erota kirkosta ilman vanhempien suostumusta täysin itsenäisesti. En ymmärrä, mitä haittaa sinulla tässä iässä koituu kirkkoon kuulumisesta. Oletan, että vanhempasi maksavat kirkkoverot yms muut kulut.

Niinpä, fisz. Niinpä.. Se on sitä kuuluisaa ryhmäkäyttäytymistä. Nyt on oikea buumi menossa, että pitää erota kirkosta heti välittömästi. Ennemin kannataisi täysi-ikäisenä harkita elämäänsä ja uskomuksiaan uusiksi ja tehdä sitten nuo päätökset.

Ja sen takia ne vaan haluavat riparin käydä että saisivat tienattua sukulaisilta mahdollisimman paljon. Huohh...
Ruutipää
Käyttäjä Raketurian maisteri
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #19 : 06.12.2006 02:40:23 »

• mies
  • Poissa Poissa
"Ex. Nick = Ilotulittaja"
Käyttäjien äänet: +2
tallennettu
Olen periaatteen ateisti.

Suurin osa ystävistäni kylläkin kuuluu ev.lut-kirkkoon, mutta se ei haittaa itsessään. Lähinnä ns. "kammoan" uskontofanaatikkoja, jotka julistavat valheellista skeidasanomaansa ympäriinsä. En periaatteesta myöskään siedä adventti/joulujuhlia koulussa ja aina olen yrittänyt niistä parhaani mukaan jäädä pois. Vetoan tarpeentullessa uskonnonvapauslakiin!!!

Täytyy kyllä myöntää, etten välttämättä istuisi tässäkään ilman näitä ko. kirkollisia. Mutta muutoksen aika on tullut!! Meidän täytyy kehittyä muinaisista hömpötyksistä eteenpäin. Ihmiset täytyy vain saada uskomaan, että suurinosa kaikenmaailman uskonnoista juontaa juurensa siihen faktaan, että alkuaikoina, jolloin nämäkin uskonnot syntyivät, ei ihminen osannut selittää näkemiään/kokemiaan tapahtumia, muuten kuin itsensäkaltaisilla kaiken hallitsijoilla.

Ja loppuenlopuksi en näe kirkkoonkuulumisessa mitään hyviä puolia. Jotkut sanovat sen olevan hyvä puoli, että rippileirillä käynnin jälkeen sukulaisilta pursuaa rahaa. Tämä on kuitenkin vanhemmista ja sukulaisista kiinni. Oma kukkaroni tuskin edes huomaisi mitään rippileirin jälkeen jos sellaisen joutuisin käymään. Kirkkohäätkin ovat vain asenteesta kiinni. Itse ainakaan en kuuluisi kirkkoon vain niiden takia. Veroakin joutuu maksamaan joka vetää jo kirkollisuuden kannattavuuden negatiiviselle puolelle.

Loppuenlopuksi ns. tapakristityt häiritsevät itseäni hyvin paljon. Taikka eivät välttämättä he itse, vaan ne jotka laskevat heidät mukaan kaikennäköisiin jumaliin uskovien tilastoihin jne. Kerran heillä ei kirkkolaitokseen mitään asiaa ole, eroaisivat nostamasta "heidän" väkilukuansa.

Ärsyttää hyvin paljon tieteellisenä ihmisenä keskiajan yms. aikojen kristilliset johtamistavat ja maailmankatsomukset. Kaikki tietävät historiaa edes jonkinverran lukeneina, että Katolinen kirkko oli lähes koko euroopassa, sen ajan teknologian keskuksessa, lähes jokaisen valtion johdossa. Noitavainot yms. hidastivat teknologista kehitystä entisestään. Ties millä kehityksellisellä aikakaudella viettäisimme aikaamme tälläkin hetkellä, jos kopernikuksia, galileita ja vastaavia henkilöitä olisi kirkkovallan aikana ollut enemmän vastarintaa tukemassa!! Varmasti heitä olikin, mutta eivät he voineet nousta julkisuuteen.

Kylläpäs olen ajautunut syvälle tähän aiheeseen. Pitäisi varmaan lopettaa tähän ennenkuin vajoan haukkumaan raamatun keksineitä satukirjailijoita tai väittelemään aiheesta kreationismi vastaan evoluutio.
Olen nyt puhunut. Kiitos.

ps. miten näitä romaanejakin oikein syntyy lähes kello kolme yöllä??
The Freak
Käyttäjä Tulitefriikki
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #20 : 06.12.2006 20:10:56 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +88
tallennettu
Olet sinä vaan aikamoinen ruutipää.
MokkiLumi
Käyttäjä
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #21 : 06.12.2006 20:46:18 »

• mies
  • Poissa Poissa
tallennettu
En ymmärrä, miksi ylipäätänsä haluat vapaehtoiselle leirille (riparille) ja sen jälkeen päätät erota kirkosta. Silloinhan riparin käyminen on kuin ilmaa vain, menetät kaikki oikeutesi, jotka olet tuon tuskallisen viikon aikana saavuttanut.

Koska saa mukavan korun ja tukun rahaa.  :P Se nyt on monella nuorella ainut motiivi. 
Kun ne pari hunttia käärii sukulaisilta + Kesätyöt, niin saa koneen päivitetyä.

"-16:44:21- (Iluutzima) Jos adminit antaa luvan pistän linkin siihe sytkää minkä ostan
wese
Käyttäjä
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #22 : 06.12.2006 20:50:41 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +1
Ikä: 27
tallennettu

Olen pakana >:D  ;D ;D
Jarzki
Käyttäjä Five Stars Fireworks Engineer
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #23 : 07.12.2006 21:22:12 »

• mies
  • Poissa Poissa
"<>< --->Fireworks<--- ><>"
Käyttäjien äänet: 0
Ikä: 27
tallennettu
Pahiksia tässä ollaan >:D >:D >:D.. no lol ;D :D Mut hauskalt se näyttää ku lähellä tässä asuu neekeripoika ja sit se pitää jotain ihmee ääniä ja hyppii kyykkyhyppyjä.. :D
Ice
Käyttäjä
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #24 : 08.12.2006 09:40:27 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +12
Ikä: 45
tallennettu
Lainaus
Itse haluaisin erota kirkosta heti, kun ripari on takana, mutta tulevaisuus on sitten vaarassa. Jos vaikka silloinen aviopuolisoni haluaa kirkkohäät, niin voi voi.

Et sä sillä tulevaisuutta pilaa. Jos harkitset joskus naimisiinmenoa niin kyllä sen naisen pitää siinä vaiheessa arvostaa sinua ja vakaumustasi sen verran, että ymmärtää jos et halua kuulua kirkkoon ja perinteiset kirkkohäät eivät täten käy.

Paitsi: tilanne jossa naimisiin menee kirkkoon kuulumaton sekä kirkkoon kuuluva, varsinainen vihkitoimitus tehdään maistraatissa ihan kylmästi paperilla. Tämä siis on se virallinen vaihe, jossa nämä kaksi menevät virallisesti naimisiin. Mikäli niin haluaa voi silti mennä tämän maistraatti-toimituksen jälkeen kirkkoon papin eteen, joka antaa avioliitolle siunauksen. Tämä on yleensä se, jonne ne miljoonat molempien puolisojen omaiset tulevat istumaan ja ihastelemaan hääparia.
Pyrotechnics aficionado
www.icefrontier.com
MokkiLumi
Käyttäjä
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #25 : 08.12.2006 12:53:47 »

• mies
  • Poissa Poissa
tallennettu
Et sä sillä tulevaisuutta pilaa. Jos harkitset joskus naimisiinmenoa niin kyllä sen naisen pitää siinä vaiheessa arvostaa sinua ja vakaumustasi sen verran, että ymmärtää jos et halua kuulua kirkkoon ja perinteiset kirkkohäät eivät täten käy.

Paitsi: tilanne jossa naimisiin menee kirkkoon kuulumaton sekä kirkkoon kuuluva, varsinainen vihkitoimitus tehdään maistraatissa ihan kylmästi paperilla. Tämä siis on se virallinen vaihe, jossa nämä kaksi menevät virallisesti naimisiin. Mikäli niin haluaa voi silti mennä tämän maistraatti-toimituksen jälkeen kirkkoon papin eteen, joka antaa avioliitolle siunauksen. Tämä on yleensä se, jonne ne miljoonat molempien puolisojen omaiset tulevat istumaan ja ihastelemaan hääparia.
Mikä ihmeen avioliittoneuvoja sinäkin olet. Katsos myös molempien sukulaiset voivat kummastella, jos ei kunnollisia kirkohäitä pidä. Mutta mutta.. 
 :-\
Mokomakin päskiäinen, sait mulle ahdistuneen olon. Inhottava miettiä tulevaisuutta, uranvalintaa, "sitä oikeaa", perhettä..

Ice
Käyttäjä
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #26 : 08.12.2006 13:49:53 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +12
Ikä: 45
tallennettu
Lainaus
Mikä ihmeen avioliittoneuvoja sinäkin olet. Katsos myös molempien sukulaiset voivat kummastella, jos ei kunnollisia kirkohäitä pidä.

Eiköhän se ole naimisiin menevien yhteinen päätös. Ei kai kukaan tee asioita vaan sen takia, että joku muu odottaa hänen tekevän niin. Itsehän sinä asiasta olit kovin huolestunut.

Lainaus
Mokomakin päskiäinen, sait mulle ahdistuneen olon. Inhottava miettiä tulevaisuutta, uranvalintaa, "sitä oikeaa", perhettä..

Pienestä pitää, näköjään.
Pyrotechnics aficionado
www.icefrontier.com
pyrostar
Käyttäjä
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #27 : 06.12.2007 13:59:02 »

• mies
  • Poissa Poissa
"Ei enää kauaa rakettimyynnin alkuun!"
Käyttäjien äänet: +2
tallennettu
Kuulun Evankelisluterilaiseen kirkkoon.
Abdullahi
Käyttäjä
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #28 : 06.12.2007 14:12:07 »

• Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +1
tallennettu
En kuulu kirkkoon, mutta uskon Jumalan olemassaoloon. Loppujen lopuksi kirkko ja usko eivät ole paljoa toistensa kanssa tekemisissä.
Chip
Käyttäjä Rakettimies
Info
0
Vs: Uskonnot « Vastaus #29 : 06.12.2007 14:43:01 »

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +52
tallennettu
En kuulu kirkkoon, mutta uskon Jumalan olemassaoloon. Loppujen lopuksi kirkko ja usko eivät ole paljoa toistensa kanssa tekemisissä.
Miulla taas ihan toisinpäin; kuulun kirkkoon mutten usko mihinkään.

Eivätpähän onnistuneet tuolla rippileirillä käännyttämään uskoon, mutta saihan tuosta 'kärsimyksestä' ~neljän viikon kesätöiden palkat 1,5 viikossa  :)
Sivuja: 1 [2] 3 4 5   Siirry ylös
Rekisteröityneenä käyttäjänä voit osallistua keskusteluun. Ole hyvä ja kirjaudu sisään tai rekisteröidy!

Ilotulite.org jatkaa suomalaisen ilotuliteyhteisön perinnettä. Lue lisää...

Hae sivustolta

Tarkempi haku...