Ilotulitemyyntiä rajoitetaan vaarallisten tuotteiden osalta jo 2009 | Ilotulite.org

Ilotulitemyyntiä rajoitetaan vaarallisten tuotteiden osalta jo 2009

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 17   Siirry alas
Hoylifiild
Käyttäjä
Info
0

• Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: 0
tallennettu
Eikö tässä maassa tosiaan ole muuta miettimistä... Onneksi jäi itsellä pussillinen kuitenkin kyseisiä (thunder kingit, roomalaiset, kissanpierut) säästöön viime vuodenvaihteesta.

Voi prkl tätä touhua.
kotkalainen
Käyttäjä
Info
0

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +18
tallennettu
Luulen, että tarkoitus on kieltää raketit ja ilotulitteet kokonaan. Mutta jos niihin tulee liikaa rajoituksia, niin minä ainaskii meinasin lähteä Viroon juhlimaan uutta vuotta. niin kauan kuin ampuminen on virossa sallittua.
one
Käyttäjä
Info
0

• Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +186
tallennettu
Tämä keskusteluhan on nyt siis lähtenyt siitä, kun eduskunnassa esiteltiin Merja Kuusiston (sd) Lakialoite, eli muutettaisiin vain nykyistä lakia mm. määräämällä suojalasit pakollisiksi. Homma eteni sen verran että se menee nyt talousvaliokuntaan, missä se tietysti voi vielä muuttua vaikka miten.

Itse keskustelun voit lukea täältä http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/ptk_10_2009_ke_p_3.shtml

edit.

Tosiaan tuo Sanna Lauslahti taitaa olla ainoa järkevä tuossa keskustelussa. Useampikin haluisi täyskiellon, myös lupapassia väläyteltiin.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2009 21:00:19 (one) »
Kunkkutykki
Käyttäjä
Info
0

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +29
Ikä: 30
tallennettu
EDIT: Vai oliko se Sasi?  :confused1:

Pekkarinen on tullut tutuksi mulle ainakin näistä Ydinvoima-rakasteluistaan. Kuten tästä "Suomi-ydinvoimalamaa"- aatteesta - jokainen päätelköön itse mikä h-tin sarjakuvasta karannut pelle on kyseessä.

Varmaan poliisit pian kolkuttelee ovea jos täällä edes vihjaisee mielenosoituksesta ilotulitteiden puolesta. Sen verran vahvasti tässä ajetaan tätäkin asiaa eteenpäin jos nyt jo mesotaan näin pahasti. Ja näiden höpölehtien kansankiihoitus ei oikein auta asiaa.

Nimim. "minut pidätettäisiin jos netissä kirjottaisin aikeistani ottaa koulussa yhden kalapuikon sallittua enemmän"
The world is full of Kings and Queens
Who blind your eyes and steal your dreams
It's Heaven and Hell!
kalastaja
Käyttäjä
Info
0

• mies
  • Poissa Poissa
tallennettu
saako ampua k-12 raketteja ympäri vuoden, esim.. kiinalaisii?? kyllä minä olen ampunut niitä koko vuoden :) ja muitakin rakettej :D
kikk *
Valvoja Brocade on efektien kuningas!
Info
0

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +95
Ikä: 36
tallennettu
"Siitä, että ed. Rönni olisi kieltämässä kokonaan ilotulitteiden käytön, olen hieman eri mieltä. Jos me täällä elämässä tekisimme vain niitä tarpeellisia ja välttämättömiä asioita, niin tämä arki olisi aika ankeata. "

Jari Larikka (kok)

Hyvin sanottu ja aivan oikein. Elämä olisi aika turhaa jos vain kaikki täysin vaaraton olisi sallittua. Koko homma alkaa saada aivan naurettavia piirteitä. Toinen asia joka on sekin hyvin sanottu koskee aika isoa osaa fooruminkin kansasta

"On hurskastelua sanoa, että ei saa myydä päihtyneille tai ala-ikäisille. Käytännössä tilanne on se, että äiskä ja iskä käyvät ostamassa raketit ja antavat lasten ampua, hallussahan saa kuitenkin pitää. Tässä tietenkin pohdituttaa, onko se vaarallisempaa, että meillä on täydessä tuiterissa oleva aikuinen, joka sitten pelleilee niitten rakettien kanssa, kuin se, että meillä on nuori, joka jopa osaa ehkä käyttää eikä välttämättä ole niin tuiterissa kuin se aikuinen."

Sanna Lauslahti (kok)

EDIT:

Nyt kun tuossa lueskelin koko eduskunna keskustelun läpi olen enemmän kuin huolestunut. Niin paljon oli puhetta "järeimmistä" ilotulitteista eikä suinkaan eniten vaaraa aiheuttavista tulitteista. Järeimmät tarkoitta minulle niitä joissa on eniten pyromassaa ja alan toden teolla pelätä sitä, että kyseessä ei enää ole pelkät raketit, sillä niin pahasti meni keskustelu väärää polkua. Enemmän kiinnitettiin huomiota ilotulitteet kokoon kuin sen aiheuttamiin haittoihin. Nyt näyttää pahasti siltä, että emme saakaan isompaa tavaraa käyttöön. Kaikki on vielä pelkkää spekulaatiota, mutta katsoo nyt mitä tuleman pitää. Pakko lähettää sinne päätäntäväelle jotain postia ja muistuttaa asioista.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2009 21:47:30 (kikk) »
Yhdys sana virhe poliisi
one
Käyttäjä
Info
0

• Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +186
tallennettu
Nyt jos lähetätte sähköpostia noille meidän edustajille niin olkaa tietenkin asiallisia. Ne ketkä kaikkein voimakkaasti oli täyskiellon kannalla tuskin muuttaa mieltään eli henkilökohtaisesti en viitsisi tuhlata aikaa niille kirjoittamiseen. Kirjoittakaa sille "omalle" edustajalle tai sitten noille talousvaliokunnan jäsenille.

Eihän kansalaisten yhteydenotot ole ikinä vaikuttanut kansanedustajien mielipiteisiin mutta, ainahan sitä pitää yrittää. :)
kikk *
Valvoja Brocade on efektien kuningas!
Info
0

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +95
Ikä: 36
tallennettu
Nyt jos lähetätte sähköpostia noille meidän edustajille niin olkaa tietenkin asiallisia. Ne ketkä kaikkein voimakkaasti oli täyskiellon kannalla tuskin muuttaa mieltään eli henkilökohtaisesti en viitsisi tuhlata aikaa niille kirjoittamiseen. Kirjoittakaa sille "omalle" edustajalle tai sitten noille talousvaliokunnan jäsenille.

Eihän kansalaisten yhteydenotot ole ikinä vaikuttanut kansanedustajien mielipiteisiin mutta, ainahan sitä pitää yrittää. :)

En yritä toki vaikuttaa mielipiteisiin vaan seikkoihin jotka vaikuttavat mielipiteisiin. Se voi joskus olla tehokkaampi tapa. :) Tuossa kun lueskeli juttua niin huomasi tosiaan kuinka vähän edeustajat ovat perehtyneet faktoihin. Homma eteni selkeästi tunneperäisellä paatoksella kuin faktoilla koskien etenkin tiettyjä isompia ilotulitteita jotka joutuvat hölmöjen hampaisiin vain kokonsa vuoksi. Yritän omalla panoksellani selventää muutamaa asiaa jotta mielipiteet ja toiminta olisi sitä mitä on, faktojen eikä suinkaan "mutu"-fiiliksen perusteella.
Yhdys sana virhe poliisi

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +14
tallennettu
Tämän päivän poliitikoilla ei näköjään ole Suomessa parempaa tekemistä, kuin tällaisiin pikkuasioihin takertuminen ja niistä uutisointi. Lyön vaikka vetoa että Suomessa on enemmän ihmisiä ilotulitteiden puolesta kuin niitä vastaan, he eivät aina vain tiedä näistä äänestyksisä jne. Onnaksi siellä päättäjissä on tämä Sanna Lauslahti, hän ainakin puhuu täyttä totta ja oikean asian puolesta :)
iismoo
Käyttäjä
Info
0

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: -7
tallennettu
saako ampua k-12 raketteja ympäri vuoden, esim.. kiinalaisii?? kyllä minä olen ampunut niitä koko vuoden :) ja muitakin rakettej :D
Saa ampua! Siitä on oikein laki jonka kohta näytäänn... Niin, lukuunottamatta joulurauhan aikaa...

No niin kylläpäs kesti ettiä se laki http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1993/19930473?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=r%C3%A4j%C3%A4hde

Sieltä 79§ ja eka momentti. Jos osaa lukea oikein huomaa että se koskee vain tuotteita joita ei saa myydä alle 18-vuotiaille. Eli ei siis k-12 kamaa:)
« Viimeksi muokattu: 19.02.2009 09:52:23 (iismoo) »
Ducky
Käyttäjä
Info
0

• mies
  • Poissa Poissa
tallennettu
Voihan rähmä. No eiköhän jämävarastot saa kuitenkin myydä vielä pois niin toivottavasti riittää meikäläisellekki jotain. Tai sit venetsialaisten aikaan ostamaan. Kertokaas mulle et missä tämmönen tapahtuma järjestetään ja millon.
Kuin ankka kuivalla maalla.
Vinska
Käyttäjä
Info
0

• Poissa Poissa
"Kissalle häntä pystyyn vaikka naulalla."
Käyttäjien äänet: +19
tallennettu
Kyllä suu pamahti auki kun itsekin uutisen luin. Tä oli kuitenkin arvattavis että jotain suurta tapahtu.. Ja luultavasti joskus se täyskieltokin kai tulee voimaan  :'( Onneksi siellä on tää Sanna, ainoa järkevä henkilö. Ja hyvä että kikk lähettää sinne vähän palautetta, mut täytyy muistaa se asiallinen käytös  ;)
Go With The Flow

Tulitteet 16-17:
https://www.youtube.com/watch?v=QotqHNkhV8I&t=5s

• mies
  • Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +14
tallennettu
No kikkillä on kyllä aina ollut sana hallussa ja asiallista puhetta, että ei siitä varmaankaan tarvitse huolehtia :rolleyes: Kunhan nyt vain ei tulisi mitään täyskieltoa...
LarZ
Käyttäjä
Info
0

• Poissa Poissa
tallennettu
Jep, omasta mielestäni nuo onnettomuudet on ihan käyttäjien oma syy. Kun joskus 2-3 tammikuuta luin iltasanomia tjsp. Kaikki joille oli tapahtunut onnettomuus, mitä lehdessä luki. Jokaisen tapahtuman lopussa luki "Käyttäjä/yleisö ei käyttänyt suojalaseja". Tuo ns. ilkivalta mitä harrastetaan on toki ymmärrettävää, mutta kuitenkin omasta mielestäni liian huono syy, poistettavaksi koko ilotulitemyynti Suomesta. Katsotaan uudelleen asiaa kun USA tekee muutoksia. Toivottavasti porukka tuleepi vielä järkiin tuolla :'(
veikkaappa
Käyttäjä
Info
0

• Poissa Poissa
Käyttäjien äänet: +1
tallennettu
Jos myyntiaikaa rajoitetaan kahteen päivään, niin sittenhän ainoastaan ne, jotka on ensimmäisenä ostamassa saa jotain :(
Roomalaiset ja vastaavat ovat järeimpiä? mitähän tuo "järeä" mahtaa tarkoittaa tässä tapauksessa
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 17   Siirry ylös
Rekisteröityneenä käyttäjänä voit osallistua keskusteluun. Ole hyvä ja kirjaudu sisään tai rekisteröidy!

Ilotulite.org jatkaa suomalaisen ilotuliteyhteisön perinnettä. Lue lisää...

Hae sivustolta

Tarkempi haku...